Ferrari kontra Lamborghini, az igaz történet

Ferrari kontra Lamborghini, az igaz történet

A híres történetet valószínűleg sokan ismerik. Hogyan is lesz egy traktorgyárosból, egy világhírű versenyautó alkotója? Sértettségből, hiúságból? Vagy bosszúból? A szárnyra kelt legendás történetekkel ellentétben, Ferruccio Lamborghini nem jelentkezett soha tervezőnek a Ferrarihoz, de az igaz, hogy a két férfi összetűzésének köszönhetően született meg a világ egyik leghíresebb versenyautója. A legendás autókkal kapcsolatos izgalmas történet Ferruccio Lamborghini és Enzo Ferrari civakodásához kapcsolódik, melyet sokan, sokféleképpen meséltek. Az igazság azonban kicsit más mint az Itáliát és a világot bejáró leegyszerűsített történetek. Igaz ez talán kevésbé romantikus, de ez a valóság, ahogyan azt Tonino Lamborghini 2015-ben megjelent könyvében részletesen el is meséli.

Ferruccio Lamborghini 1948-ban elindította a traktorokat gyártó Lamborghini Trattorit. Lamborghini szenvedélyesen érdeklődött a gyors autók iránt, igaz a mezőgazdasági gépek nem éppen a sebességükről híresek, de erre Emilia Romagna tartományában akkoriban olyan nagy igény mutatkozott, hogy a 4 alkalmazottal indított cégnek, hat évvel később már 50 alkalmazottja van. Évente több száz  gépet készítettek , a 60-as évek végére pedig 1000 alkalmazottat számolnak, és évente 8000 traktort gyártanak. 6_48.jpgFerruccio Lamborghini-nek 2 Ferrarija is volt. Imádta a száguldást, és gyakran vett részt az akkoriban divatos gyorsulási versenyeken Cantagallo és Firenze között. A kuplung azonban nem igazán bírta a strapát és ez nagyon bosszantotta. Javítgatták, próbálgatták, míg végül egy traktor kuplungjának felhasználásával észrevették, hogy az autó ezzel tökéletesen jól működik, és sokkal időállóbb is egyben. Felkereste hát Enzo Ferrarit, hogy tanácsot adjon, de ő nem fogadta túl jól a kritikát az autóival kapcsolatban. Véleménye szerint Ferruccio nem vezette megfelelően a Ferrari-t és ez vezetett a sorozatos meghibásodáshoz. Így nem túl kedvesen azt javasolta vezessen inkább csak traktort, és maradjon a traktorgyártásnál, a sportautókat hagyja meg neki.

Ferruccio Lamborghini ezen nagyon feldühödött, mérgesen távozott Maranello-ból és még aznap elhatározta, hogy autókat fog gyártani. Nem foglalkozott a kétkedőkkel , a nagy konkurenciával (Ferrari, Maserati) egyszerűen hitt benne, hogy megtudja csinálni az álomautót, ami ha neki megfelel, akkor garantáltan sikere lesz. Corrado Carpegiani segítségével heteken belül megtalálták a legjobbnak vélt mérnököket és Bizzarini , Giampaolo Dallara-val összeülve Ferruccio Lamborghini pontosan elmondta milyen autót szeretne. Minden apró részletre figyelve megadta a szempontokat az autó terveihez, milyen magas legyen, hány lóerő stb.

1962-ben kezdett el dolgozni a terveken, és 1963. májusában megalapította az „Automobili Ferruccio Lamborghini” céget, felvásárolva egy óriási területet Sant’Agata Bolognese városánál,  25 km-re  Bologna-tól. Mivel a Ferrari  védjegye a „Cavallino Rampante”, azaz az „ágaskodó lovacska” , Ferruccio a márkajelzés esztétikai kialakításánál még ezt is figyelembe vette. Így az erőt, hatalmat, és teljesítményt szimbolizálandó a bikára esett a választása. Lamborghini aki 1916.áprilisában a bika jegyében született,  Murcielagot, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 tőrszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett. A legendás védjegy egy támadásra kész aranyszínű bika fekete alapon. Már 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV. A 12 hengeres motor teljesítménye még a rivális Ferrari erejét is jócskán meghaladta. Az igazi szenzáció azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt. Ez volt az első középmotoros utcai sportkocsi, és egyben a szuper sportkocsi kategória megteremtője.

A híres történet Tonino könyvének köszönhetően hamarosan fimlvászonra is kerülhet. A Banderas és Baldwin nevével jelzett film forgatása már 2017-ben elkezdődött.

Ferruccio Lamborghini-t Antonio Banderas játsza majd, míg Alec Baldwin , Enzo Ferrari-t személyesíti meg. A film Ferruccio fiának könyve alapján készül.

 

 

Ha tehetjük keressük fel a 2014-ben megnyílt Lamborghini múzeumot, Bologna közelében, melyet Tonino Lamborghini alapított édesapja tiszteletére. A család történetét bemutató múzeumban az első traktorok és a csodálatos versenyautók tekinthetők meg. Belépődíj: 15EUR/fő Weboldal: www.museolamborghini.com

Vélemény, hozzászólás?